نئون پلکسی چیست؟

نئون پلکسی/نئون/

اقای نظری:09129735949

نئون نوعی گاز بی رنگ است که در طبیعت وجود دارد. کشف این نوع گاز توسط دو دانشمند بریتانیایی به نام های «ویلیام رمزی »و «موریس» اتفاق افتاد . بعدها در کشور فرانسه دانشمند دیگری به نام«ژرژ کلود »با متصل کردن دو عدد الکترود به دو سر این لوله های شیشه ای و عبور جریان برق از آن باعث تولید رنگ قرمز شد. و تا همین امروز هم از این اکتشاف ارزشمند در صنعت تابلوسازی با عنوان «نئون فلکسی » مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع نئون:1-شیشه ای 2- پلکسی

1- نئون شیشه ای :

نئون شیشه ای از قدیمی ترین نوع نئون می باشد. این نئون از لوله های شیشه ای تشکیل شده و داخل آن با گاز های بی رنگ مختلفی مانند گاز هیدروژن،آرگون پر شده است. هر کدام از این گازها تولید رنگ های مختلفی می کنند.گاز هیدروژن تولید رنگ صورتی،گاز نئون تولید رنگ قرمز و گاز آرگون تولید رنگ آبی و سبز می کند. این نوع نئون امروزه به دلیل شکنندگی و خارج شدن گاز بر اثر ضربه زدن و همچنین انعطاف پذیری کمتر نسبت به نوع فلکسی آن، خیلی مورد استقبال مشتریان و صاحبان کسب و کار قرار نگرفته است.

2-نئون پلکسی :

این نوع نئون را به می توان جایگزین مناسبی برای« نئون شیشه ای »در نظر گرفت .دلیل این انتخاب هم مزایای بسیار بیشتری است که نئون پلکسی نسبت به نوع شیشه ای آن دارد .از جمله ی این مزایای انعطاف پذیری بالای نئون پلکسی، طول عمر بیشتر و آسیب پذیری کمتر بر اثر وارد شدن ضربه به آن می باشد. معمولا این نوع نئون را بر روی« p v c» کار می کنند به گونه ای که ابتدا محل حروف ،تصویر،لگو یا نماد و عددمورد نظر را ابتدا پن کات و سپس توسط دستگاه لیزر شیار می زنند. سپس لوله های شیلنگ مانند از جنس نئون پلکسی را در داخل شیار های ایجاد شده از قبل قرار می دهند و با کمک چسب های ۱،۲،۳ متصل می کنند. آخرین مرحله کار هم سوکت های تعبیه شده درآن را به سیم های برق به قطب های منفی و مثبت متصل می کنیم.

مدیریت تابلوسازی تاج :

«بیژن نظری منش»

نئون پلکسی
نئون پلکسی
عکس نمونه نئون فلکسی

عکس نئون1
نئون فلکسی بر روی پلکسی شفاف
عکس نئون2

لینک های منتخب:

تابلوسازی در ستارخان،تابلوسازی چلنیوم_تابلوفلکسی

آشنایی با «تابلوی استیل»

نحوه قیمت گذاری تابلو چلنیوم

آدرس اینستاگرام:

http://www.instagram.com/tablosazii_taj

۵ دیدگاه دربارهٔ «نئون پلکسی چیست؟»

  1. بازتاب: «تابلو LED ثابت»

  2. بازتاب: تابلو لایت باکس فریم لس

  3. بازتاب: تابلو پزشکی یا دکتری چیست؟ - تابلو سازی تاج

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا