۸نکته طلایی در طراحی تابلوی های تبلیغاتی

طراحی تابلوهای تبلیغاتی/ ناگفته پیداست که مقوله طراحی جایگاه ویژه و بسیار پر اهمیتی در زمینه تبلیغات را دارد. هدف از ساخت تیزرها تبلیغاتی،بیلبرد ها،تابلوهای تبلیغاتی و… جذب مخاطب و معرفی مناسبی از ارائه خدمات و یا فروش کالا می باشد. ما زمانی می توانیم بهره برداری مناسبی از تبلیغات خود را داشته باشیم که بتوانیم با پیامی مناسب و ماندگار در ذهن مخاطب توجه او را به کالا و خدمات مد نظرمان جلب کنیم. در این مقاله تلاش ما بر این به ۸ نکته طلایی که برای اجرای یک طراحی مناسب نیاز داریم بپردازیم.

۱-داشتن عنوان مناسب

انتخاب یک عنوان مناسب و کوتاه در طراحی تابلوهای تبلیغاتی،به گونه ای که بتوان با آن بیشترین مفاهیم را در زمینه کالا یا خدمات مورد نظر انتقال بدهیم فوق العاده مهم و موثر می باشد. دلیل اینکه باید در انتخاب عنوان وسواس زیادی داشته و دقت کافی را به خرج بدهیم این است. که مخاطب ما ممکن است زمان بسیار کوتاهی در حد چند ثانیه به طرح تبلیغاتی ما توجه بکند. پس بنابراین عنوان ما باید به اندازه ای قوی و قدرتمند باشد که بتواند در ذهن مخاطب جای گرفته و توجه ها را به خوبی به سمت خود جلب کند. انتخاب کردن عنوان های طولانی باعث سردر گمی و گیجی مخاطبین می شودو عدم ارتباط آنها با طرح تبلیغاتی ما می شود.

عنوان مناسب
طرح عنوان مناسب

۲-خلوت بودن تابلوی تبلیغاتی

تا جایی که امکان دارد باید زمینه تابلو را خلوت کرده و از ارائه توضیحات اضافی و غیر ضروری که ممکن است مشتری را سردر گم کند پرهیز کنیم. به هر میزانی که طرح ما خلوت تر باشد و از عکس و نوشته های کمتری استفاده شود . مخاطبین راحت تر می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و کمتر درچار سردرگمی شوند.

۳-استفاده از نماد های مرتبط با زمینه شغلی

استفاده از نماد یه مورد بسیار رایج درطراحی تابلوهای تبلیغاتی می باشد. معمولا خیلی از شرکت ها و کمپانی های بزرگ برای معرفی و ماندگاری در ذهن مخاطب لگو یا نماد مخصوص به خود را طراحی می کنند. مثلا دیدن تصویر سیبی که گاز گرفته شده است شرکت اپل و یا نماد کله اسب شرکت ایرانخودرو را در ذهن تداعی می کند.

استفاده از نماد یا لگو لازم نیست که همیشه اختصاصی باشد. گاهی می توان عکس یا تصویری که مرتبط با شغل مورد نظرمان هست استفاده کنیم. باعنوان مثال استفاده از تصاویر مواد غذایی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی هایپر مارکت ها و یا استفاده از تصاویر دارو در تابلو های مربوط به داروخانه.

لگو در طراحی تابلو های تبلیغاتی
نماد یا لگو در طراحی

 

۴-استفاده درست از انواع رنگ ها در طراحی تابلوهای تبلیغاتی

آشنایی با روانشانسی رنگ ها و چگونگی ترکیب رنگ های مکمل نیازی است که یک طراح ماهر باید حتما با آن آشنایی داشته باشد. هر اندازه ای که سطح این مهارت بالاتر باشد قطع به یقین خروجی کار مناسب تر بوده و مخاطب به خوبی می توان با طرح مورد نظر ارتباط برقرار کند.

کنتراست یا تضاد رنگی موردی است که یک باید حتما مورد توجه یک طراح تابلوهای تبلیغاتی قرار بگیرد. به عنوان مثال ترکیب رنگ زمینه مشکی و نوشته های سفید به خوبی می تواند جلب توجه کند. یا قرار گرفتن رنگ قرمز در کنار سبز،رنگ آبی در کنار نارنجی به خوبی می تواند یه طرح جذاب به وجود بیاورد. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که استفاده از رنگ ها می تواند ارتباط مستقیمی با زمینه شغلی داشته باشد. مثلا اگر فعالیتی که انجام می دهید با کودکان سر وکار دارد بهتر از رنگ های شاد بیشتری در طراحی استفاده شود.

رنگ شاد در طراحی تابلوهای تبلیغاتی کودک
استفاده از رنگ شاد در طراحی تابلو های تبلیغاتی کودک

 

۵-به کار بردن خلاقیت در طراحی تابلو های تبلیغاتی

امروزه روز به دلیل تکراری و کپی بودن خیلی از تابلو های تبلیغاتی ،بسیاری از مردم نسبت به این نوع طرح ها دلزده هستند به همین خاطر ممکن است به بسیاری از این مدل تابلوهای توجه مخاطبین به خود جلب نکند. یکی از راههای که باعث جلوگیری شباهت این تابلو به هم می شود استفاده از عنصر خلاقیت می باشد.

استفاده از خلاقیت در طراحی تابلوهای تبلیغاتی زمانی اهمییت دو چندانی پیدا می کند که یک کالای جدیدی بخواهد واردبازار شود. معرفی کالای جدید حتما نیاز به خلاقیت و نو آوری بیشتری دارد تا بتوان جایگاه خود را در ذهن مخاطبین باز کند.استفاده از تابلو های سه بعدی ،تابلو های محرک نمونه های بارزی از خلاقیت و نوع آوری در طراحی تابلو های تبلیغاتی هستند. این نکته را هم باید مورد نظر قرار بدهیم که در زمینه خلاقیت باید حتما سازگاری با محیط را مد نظر قرار بدهیم. به عنوان مثال وقتی میخواهیم برای یک عینک فروشی طراحی بکنیم نمیتوانیم از نماد های مربوط به مشاغل دیگر مثل سوپر مارکت یا الکتریکی ها استفاده کنیم.

 

۶-استفاده از نور پردازی مناسب در طراحی تابلوهای تبلیغاتی

مورد بعدی که جایگاه ویژه ای در طراحی تابلوهای تبلیغاتی دارد استفاده از نورپردازی مناسب و یکنواخت می باشد. وجود نور مناسب در تابلو باعث می شود که تابلوی ما در تمامی طول شبانه روز تصویر یکنواخت ،شفاف و یکدستی را به معرض نمایش بگذارد و به خوبی توجه مخاطبین را به خود جلب کند. مورد دیگری که در نورپردازی باید به آن توجه شود فاصله تابلو با چشم بیننده و استفاده از کنتراست رنگی می باشد.

نورپردازی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی
کنتراست رنگی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی

۷- درج نکردن همه راهای ارتباطی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی

همانگونه که در مورد دوم به آن اشاره کردیم تابلوی ما باید در حد توان خلوت باشد. یکی از مواردی که صاحبین مشاغل و کسب و کار به آن اصرار دارند،استفاده کردن از همه راههای ارتباطی از جمله :شماره تماس های مختلف،ایمیل،نشانی تمامی شبکه های مجازی در طراحی تابلو می باشد که کاری کاملا اشتباه می باشد. چرا که استفاده بیش از از این نوع اطلاعات در تابلو غیر ضروری ست و باعث سردرگمی و گیجی مخاطبین می شود و ممکن است مشتری و مخاطب ما به خوبی نتواند با ما ارتباط برقرار کند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع تابلو های تبلیغاتی وارد لینک های زیر شوید:

تابلو سازی در شهر تهران

صنعت تابلو سازی

مقایسه تابلو چلنیوم با تابلو استیل

آشنایی با «تابلوی استیل»

 

۸-توجه به نصب تابلو های تبلیغاتی در محل مناسب

تمامی موارد قبلی که اشاره شد جهت ساخت و اجرای یک تابلوی تبلیغاتی مناسب و با کیفیت بود. اما اگر تمام شرایط فوق را رعایت کنیم و یک تابلو عالی را هم بسازیم،در صورتی که تابلوی ما در مکان مناسبی نصب نشود ممکن است از مزایای که باید یک تابلوی تبلیغاتی خود برخودار باشد استفاده نکرده باشیم. در این صورت به علت رعایت نکردن مکان مناسب نصب خیلی از جوامع هدف خود را از دست می دهیم.

ما برای نصب تابلو در محل و مکان مناسب باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشیم: اولین مورد اینکه ما باید جوامع هدف خود را بشناسیم و بدانیم چه افرادی و در چه رده های سنی جوامع هدف ما هستند. به عنوان مثال در صورتی که شغل ما ارتباط مستقیمی با کودکان دارد تابلوی ما باید در مکان های که رفت و آمد والدین کودکان به همراه خود کودکان در آن زیاد می باشد مانند:شهربازی ها و پارک ها شلوغ نصب شود. اما در صورتی که کسب و کار ما در یک مکان محدود مثل دفتر کار،مغازه،فروشگاه هست ،بهترین جا برای نصب تابلو همان سر درب ساختمان می باشد.

مدیریت تابلوسازی تاج:

بیژن نظری منش

شماره تماس :

۰۹۱۲۹۷۳۵۹۴۹

واتس اپ :

۰۹۱۲۹۷۳۵۹۴۹

آدرس اینستاگرام:

http://www.instagram.com/tablosazii_taj

 

۲۶ دیدگاه دربارهٔ «۸نکته طلایی در طراحی تابلوی های تبلیغاتی»

  1. بازتاب: تابلوسازی در محدوده شرق تهران

  2. بازتاب: قیمت تابلو چلنیوم

  3. بازتاب: تابلو فلکسی

  4. With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism
    or copyright infringement? My blog has a lot of exclusive content I’ve either
    written myself or outsourced but it appears a lot of
    it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any techniques to help protect against content from being stolen? I’d truly appreciate
    it.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا